Delovni sklopi
Delovni paket 1: Vzpostavitev metodologije zagotavljanja dostopnosti
Aktivnost 1.1: Izdelava metodologije za ocenjevanje zunanjega dostopa
Aktivnost je namenjena izdelavi metodologije za ocenjevanje zunanjega dostopa. V ta namen je potrebno pregledati veljavne standarde, zakone in pravilnike za načrtovanje dostopnosti brez ovir. Metodologija za ocenjevanje mora biti preprosta in mora biti podlaga za izdelavo popisa zunanje dostopnosti javnih objektov brez ovir. Metodologija mora podati odgovore, ali imajo osebe z različnimi invalidnostmi prost dostop brez ovir od najbližje postaje javnega potniškega prometa ali parkirišča do vhoda v objekt pravosodnih organov.
Metodologija mora biti usklajena z aktivnostjo 1.2. - Izdelava metodologije za ocenjevanje notranjega dostopa.
Aktivnost 1.2: Izdelava metodologije za ocenjevanje notranjega dostopa
Aktivnost je namenjena izdelavi metodologije za ocenjevanje notranjega dostopa. V ta namen je potrebno pregledati veljavne standarde, zakone in pravilnike za načrtovanje dostopnosti brez ovir. Analizirajo se tudi vhodni podatki Ministrstva za pravosodje (MP), ki ima že izdelano nalogo za reševanje dostopov za funkcionalno ovirane osebe.
Metodologija za ocenjevanje mora biti preprosta in mora biti podlaga za izdelavo popisa notranje dostopnosti javnih objektov brez ovir. Metodologija mora podati odgovore, ali imajo osebe z različnimi invalidnostmi prost dostop brez ovir od vhoda v objekt pravosodnih organov do razpravnih dvoran. Pri tem je potrebno upoštevati tudi dostop do ključnih javnih točk v stavbi (dvorane, pisarne, sanitarije, vertikalne povezave, hodniki, ipd.). Ključne javne točke se določijo ob analizi standardov in vhodnih podatkov. Ob tem je potrebno preveriti ali se lahko dostop do notranjosti deli na več nivojev po pomembnosti (npr. nujni dostop, samo javni del, samo dvorane ipd.)
Metodologija mora biti usklajena z aktivnostjo 1.1. - Izdelava metodologije za ocenjevanje zunanjega dostopa.
Aktivnost 1.3: Določitev kazalnikov za ugotavljanje primernosti objekta za dostopnost funkcionalno oviranih oseb
Aktivnost je namenjena določitvi kazalnikov, ki bodo omogočili ugotavljanje ali je objekt dostopen za osebe z različnimi invalidnostmi. Kazalniki morajo biti skladni z metodologijama, ki bosta določeni v aktivnosti 1.1. - Izdelava metodologije za ocenjevanje zunanjega dostopa in aktivnosti 1.2 - Izdelava metodologije za ocenjevanje notranjega dostopa. Kazalniki morajo biti osnova za izvedbo popisa tako zunanjih kot tudi notranjih dostopov do objektov pravosodnih organov.
Delovni paket 2: Popis lokacij in objektov
Aktivnost 2.1: Izdelava metodologije popisa dostopnosti
Ob upoštevanju kazalnikov določenih v aktivnosti 1.3 - Določitev kazalnikov za ugotavljanje primernosti objekta za dostopnost funkcionalno oviranih oseb in metodologij za ocenjevanje dostopnosti iz aktivnosti 1.1. - Izdelava metodologije za ocenjevanje zunanjega dostopa in aktivnosti 1.2 - Izdelava metodologije za ocenjevanje notranjega dostopa, bo izdelana metodologija popisa dostopnosti. Metodologija mora biti izdelana na način, ki bo omogočal glede na predlagane kazalnike, preprost popis dostopnosti do objektov pravosodnih organov. Pri tem mora metodologija popisa upoštevati dostop od najbližjega postajališča javnega potniškega prometa ali najbližjega parkirišča preko vhoda v objekt pravosodnih organov do sodne dvorane. V notranjosti je potrebno popisati različne nivoje povezav glede na pomembnost le-teh (te bodo določene v metodologiji za ocenjevanje notranjega dostopa). Pri popisu je potrebno upoštevati tudi prostorske akte in njihove omejitve glede urejanja dostopov (npr. če je rešitev panoramsko dvigalo, je potrebno pregledati ali je ta rešitev mogoča glede na omejitve prostorskih aktov ali morda tudi ZVKD). Metodologija mora omogočati izvedbo tako elektronskega kot tudi ne-elektronskega popisa dostopa do objektov pravosodnih organov.
Aktivnost 2.2: Testni popis izbranih objektov
Prvi korak za testni popis objektov pravosodnih organov je izbor objektov, ki jih bomo popisali. Za potrebe testiranja bomo pregledali izbrane sodne stavbe sodišč v Sloveniji. Osnova za izbor je projektna naloga za ureditev neoviranega dostopa, vstopa in uporabe objektov pravosodnih organov funkcionalno oviranim osebam (AS-PN-01/17). Popis bo izveden s pomočjo elektronskega orodja, ki ga bomo izdelali za ta namen. Popis bo izveden na samem mestu objekta, tako s pregledom dostopnosti od najbližjega postajališča javnega potniškega prometa in parkirišča do vhoda v objekt in od vhoda do razpravne dvorane ob upoštevanju različnih nivojev povezav in analize sodnih stavb, ki jo je že izdelal MP glede dostopa funkcionalno oviranih oseb na sodnih stavbah
Aktivnost 2.3: Izdelava spletnega pregledovalnika popisanih objektov
Za potrebe naloge bo izdelana spletna stran, ki bo omogočala pregledovanje stanja samega projekta in popisanih objektov. Spletna stran bo namenjena izvajanju projekta in bo vsebovala vse osnovne podatke o projektu, projektni skupini, vsebini, metodi in programu dela. Spletna stran pa bo imela tudi pregledovalnik objektov, ki bodo pregledani in ocenjeni tokom aktivnosti 2.1 – Testni popis izbranih objektov. V pregledovalniku bodo s pomočjo izbranih kazalnikov prikazane ocene dostopnosti objektov pravosodnih organov za različne oblike invalidnosti. Spletni stani bo dodan tudi modul za ažuriranje vnosov o stanju dostopnosti za izbrane objekte, ki bo omogočal spremljanje odpravljanja ovir.
Delovni paket 3: Izdelava predlogov rešitev
Aktivnost 3.1: Analiza in vrednotenje popisa
Po končanem popisu se bo le-tega analiziralo in ovrednotilo glede na določeno metodologijo iz aktivnosti 2.1 - Izdelava metodologije popisa dostopnosti. Analiza bo omogočila ovrednotenje metodologije in glede na rezultat morebitno prilagajanje metodologije za namen izboljšanja le-te.
Aktivnost 3.2: Izdelava sistemskih predlogov rešitev
Na podlagi popisa iz aktivnosti 2.2 - Testni popis izbranih objektov in analize popisa iz aktivnosti 3.1 - Analiza in vrednotenje popisa, se bo pregledalo potencialne ovire za dostopnost oseb z različnimi invalidnostmi do objektov pravosodnih organov. Potencialne ovire se bodo klasificirale glede na tip ovire in glede na njihovo možno rešitev. Na podlagi klasificiranih ovir se bo izdelalo predloge rešitev odpravljanja ovir za dostop do objektov pravosodnih organov.
Aktivnost 3.3: Izdelava akcijskega plana za izdelavo arhitekturnih in mobilnostnih rešitev
Izdelal se bo akcijski plan (priročnik) za izvedbo arhitekturnih in mobilnostnih rešitev za klasificirane ovire, ki so bile zaznane ob popisu dostopnosti oseb z različnimi invalidnostmi do objektov pravosodnih organov. Akcijski plan se bo zasnoval tudi za uporabno na spletni strani projekta.
Delovni paket 4: Diseminacija
Aktivnost 4.1: Pisanje poročil in člankov
Priprava letnega poročila in končnega poročila za naročnika ter lansiranje interaktivne spletne strani, kjer bo potekalo tako obveščanje o projektu in rezultatih (novice, obvestila, vzorčni primeri) kot tudi možnost komunikacije med zainteresiranimi deležniki (blog, forum). Razširjanje rezultatov bo potekalo tudi s predstavitvami na strokovnih srečanjih in konferencah, objavami v strokovnih/znanstvenih časopisih in revijah ter informativnimi in strokovnimi prispevki za javne medije.
Aktivnost 4.2: Izvedba izobraževalnih delavnic »Kako se lotiti prenove?« za predstavnike pravosodnega ministrstva
Ob koncu projekta bomo izvedli izobraževalne delavnice za predstavnike pravosodnega ministrstva na katerih bomo predstavili rezultate projekta in akcijski načrt. Prikazali bomo primere prenove za določene tipe težav z dostopnostjo, ki se bodo pokazali pri pregledu objektov.